Skip to main content

Vil du lede Værstetorvet og være med å etablere en ny handelsdestinasjon i Fredrikstad sentrum?

Som senterleder for Værstetorvet har du det overordnede ansvaret for å lede den daglige- og kommersielle driften av senteret i tett samarbeide med lokalt driftsteam og ulike stabsfunksjoner i Scala. Stillingen rapporterer til Eiendomssjef i Scala Eiendom. Senterleder har ansvar for lokalt driftsteam i tillegg til drifts- og markedsbudsjettet, markeds- og mediaplaner, salgsfremmende aktiviteter, oppfølging av leietakere, kunder, media og markedsaktører.

Du skal fylle en selvstendig rolle med stort handlingsrom, og får stor grad av frihet til å forme din egen arbeidsdag. I denne jobben får du en unik mulighet til å bidra i utviklingen av et helt nytt handelsområde og en ny bydel i Fredrikstad sentrum.

Værstetorvet åpner november 2024 og er lokalisert på Værsteområdet. Værstetorvet eies 50/50 av Scala Eiendom og Værste AS, og det er Scala som skal forestå den kommersielle forvaltningen av senteret. Værste AS eier og forvalter 650 mål som er drøyt 80 % av det tidligere Fredrikstad Mekaniske Verksted.

Handelsområdet vil bestå av et senter i to etasjer og skal også inkludere butikker langs gågaten som skal etableres ned til gangbroen som fører over til Stortorvet. Prosjektet har som ambisjon å bidra til å utvikle Fredrikstad sentrum som handelsdestinasjon ved å tiltrekke nye konsepter til byen og tilby opplevelser

og modernitet i kundemøtet. Værstetorvet vil bestå av 70-80 butikker, helse- og velværeaktører, stor bygarasje og en egen mathall med delikatesseutsalg, serveringssteder og underholdningsarena.

På taket av Værstetorvet ligger Byhaven, et boligprosjekt med 249 moderne sentrumsleiligheter.

Hvem ser vi etter?

  • Du har relevant erfaring fra enten salg, markedsføring, kjøpesenter eller retail.
  • Du har svært god markedsforståelse og skaper engasjement og lagånd blant kollegaer, leietakere og ansatte på senteret.
  • Du tar initiativ, er kreativ og har en utpreget sterk gjennomføringsevne
  • Du er god på struktur og planlegging
  • Du er street smart og har utpreget kremmerånd
  • Du trives godt i lederrollen, er en sterk nettverksbygger og har sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Du er »hands on» samtidig som du evner å jobbe strategisk
  • Du er en sterk relasjonsbygger
  • Du har et stort engasjement som til tider gjør at du synes i senteret også utover normal arbeidstid

Dine ansvarsområder:

  • Du blir ansvarlig for senterets kommersielle uttrykk, planlegging- og gjennomføring av markedsføringsaktiviteter, samt koordinere daglig drift.
  • Du vil sammen med markedsrådet arbeide med å iverksette en langsiktig strategi og konkrete markedsplaner for senterets løpende markedsføring, aktiviteter og eventer.
  • Du blir kontaktpunkt for alle leietakere og senterets ansikt utad.
  • Du skal planlegge og sørge for gjennomføring av salgsfremmende aktiviteter og kampanjer i senteret.
  • Du blir delaktig i å kontinuerlig identifisere tiltak og utarbeide strategier for å sikre senterets videre vekst. 
  • Du blir en viktig bidragsyter i budsjetteringsprosesser og rapportering til eierne.

Arbeidssted er på senteret.

Oppstart i løpet av første kvartal 2024.

Trykk her for å søke

Om arbeidsgiveren

Scala Eiendom  er en nasjonal handels- og stedsutvikler som utvikler gode steder med utgangspunkt i lokale handlesentre.

Selskapet, som ble etablert i 2012, forvalter i dag 24 sentre og er i sterk vekst. Veksten skjer gjennom utvikling innen handel, servering, helse, kontor og bolig. Selskapet har ca. 730 MNOK i leieinntekter for 2023.

Scala investerer i eiendommer med utviklingspotensial og mulighet til å bli markedsledende i sitt nærområde, og ønsker gjennom dette å skape steder der folk vil handle, møtes, bo og jobbe.

Scala er eid av NorgesGruppen, Fredriksborg og Schage Eiendom.

Trykk her for å søke